Projekt $półdzielnia ma za zadanie przełamać tabu, otwarcie wypowiadając się na temat pieniądza w sztuce. Za punkt wyjścia biorąc własne doświadczenia w świecie muzyki współczesnej, kompozytorzy wysnują też szerszą refleksję nad kapitalizmem, komercją czy społeczeństwem konsumpcyjnym. W projekcie weźmie udział zespół Spółdzielnia Muzyczna, którego sama nazwa wprowadza już w temat podziału wartości, organizacji produkcji i pracy. Do napisania utworów zostaną zaproszeni kompozytorzy młodego pokolenia: Teoniki Rożynek, Marta Śniady, Mikołaj Laskowski, Paweł Malinowski i Piotr Peszat, z których każdy na swój sposób zmierzy się z zagadnieniami komercjalizacji, finansów, luksusu, stosunków pracy. Przerwy między utworami wypełnią bloki reklamowe, symulujące doświadczenie korzystania z bezpłatnych serwisów streamingowych, które to nawet najwznioślejszą muzykę potrafią brutalnie przerwać reklamą. Przedstawiony na zakończenie komentarz kuratorski suchymi liczbami zarysuje finansową stronę koncertu: źródła i wysokość wpływów, koszta oraz wysokość honorariów. W poszczególnych utworach zostaną wykorzystane media elektroniczne i projekcje wideo. Radykalny charakter brzmieniowy kompozycji ma wywołać dysonans w połączeniu z tematyką koncertu, skłonić słuchacza do refleksji i podstawić przed nim pytania, na które już sam musi znaleźć odpowiedź.
Teoniki Rożynek (PL) – Taśmociąg (2018)* [premiera światowa]
Mikołaj Laskowski (PL) – Fire up/Zapal się (2018)* [premiera światowa]
Marta Śniady (PL) - Probably the most beautiful music in the world (2018)* [premiera światowa]
Paweł Malinowski (PL) – They can’t see you like I can (2018)* [premiera światowa]
Spółdzielnia Muzyczna (PL)
Krzysztof Stefański (PL) - komentarz
*zamówienie festiwalu Sacrum Profanum