Jaką rolę w odczytywaniu otwartych form muzycznych pełni intuicja? Czy improwizacja, rozumiana jako działanie "tu i teraz, bez przygotowania" jest pożądanym elementem w procesie realizacji kompozycji, czy też jej stosowanie, związane z dużą dozą nieprzewidywalności, jest niewskazane? Jak instrumentalista powinien się szkolić do wykonywania "muzyki intuicyjnej"? Jak instrumentalista realizujący otwarte kompozycje (graficzne, tekstowe itd.) podchodzi do wskazówek, uwag i znaków od kompozytor, czy nadal czuje się odtwórcą, realizatorem jego wizji, czy też odczuwa wzrost swego znaczenia jako twórcy konkretnego dzieła muzycznego? Czy mamy w nowej muzyce do czynienie z autonomizacją instrumentalistów?
Rozmówcy: Justyna Humięcka-Jakubowska (muzykolog), Renata Guzik (flecistka, pedagog), Robert Jędrzejewski (wiolonczelista, kompozytor)
Prowadzenie: Rafał Mazur