Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2024

Kuba Krzewiński

Jego twórczość oscyluje wokół zagadnienia dotyku: jako genezy dźwięku oraz sposobu jego percepcji, jako osi relacji performer-instrument oraz jako medium komunikacji społecznej. Poprzez stosowanie środków performatywnych, multimediów i odniesień taktylnych proponuje publiczności nowe sposoby kontaktu z muzyką oraz z cielesnością. 

Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej, studiował kompozycję m.in. u Zygmunta Krauzego na Akademii Muzycznej w Łodzi, w Hochschüle für Musik w Dreźnie w klasie prof. Marka Andre oraz prof. Manosa Tsangarisa, w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie prof. Yannisa Kyriakidesa, a także na licznych kursach mistrzowskich. 

W 2018 został uznany przez portal Culture.pl za jednego z 10 najbardziej obiecujących młodych kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego utwory wykonywali/zamawiali: Ensemble Musikfabrik (DE), Garage Ensemble (DE), Ensemble Kompopolex (PL), Nemø ensemble (BE), Ensemble Royaal (NL), duet Kwiatkowska/Pałosz (PL) i inni. Jego utwory i instalacje były prezentowane na wielu festiwalach w Polsce, Belgii, Holandii, Niemczech, Portugalii i Chinach. 

Laureat nagrody Förderpreis für junge Komponisten 2019 przyznawanej przez rząd Saksonii. Został zaproszony do wzięcia udziału w rezydencjach artystycznych: Binaural Nodar SOCCOS Residency w Vouzeli w Portugalii w 2016, LABO w Antwerpii w 2017, PointX z zespołem Nemø ensemble w PointX w Gandawie w 2018 roku. W 2019 roku nakładem Bôłt Records ukazała się płyta DVD Incorporate z jego utworami kameralnymi. 

Współpracuje z artystką audiowizualną Aleksandrą Chciuk. Wspólnie stworzyli m.in. koncert/instalację Black of Granule na 2 performerów, fortepian i 1 słuchacza podczas Musica Privata w Łodzi w 2016 oraz na festiwalu Instalakcje w Warszawie w 2018 roku. Z tą samą artystką współpracował przy audioperformansie Splot-maszyna zamówionym na otwarcie Triennale Tkaniny w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.  

Jest autorem serii obiektów Ameublement de musique, które do tej pory były prezentowane w formie instalacji lub w formie koncertu w Polsce, Belgii i Holandii i Niemczech, w tym w ramach utworu zamówionego przez Ensemble Musikfabrik.