Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2024

Aleksandra Słyż

Polska kompozytorka, sound designerka i reżyserka dźwięku, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Royal College of Music w Sztokholmie. 

W występach na żywo artystka skupia się na odnajdywaniu subtelnych połączeń między instrumentami akustycznymi a syntezatorami modułowymi, tworząc bogate, różnorodne struktury dronowe, które powoli, lecz intensywnie pulsują i rezonują z otaczającą przestrzenią i z odbiorcą. 

Drugą, równie ważną częścią praktyk artystycznych Słyż są interaktywne systemy sonifikacyjne. W latach 2017–2022 prowadziła badania artystyczne, w trakcie których eksperymentowała z sonifikacją ruchu/gestu, ludzkimi odruchami proprioceptywnymi oraz różnymi rodzajami interakcji. 

Prace Słyż prezentowane były na najważniejszych europejskich festiwalach muzycznych, a także w wielu prestiżowych przestrzeniach i salach koncertowych, m.in. Avant Art Festival (Wrocław), CTM Festival (Berlin), Fylkingen (Sztokholm), Meet Factory (Praga), NODE Festival (Modena), ORF musikprotokoll (Graz), OSA Festival (Sopot), Rewire Festival (Haga), Royal Concertgebouw (Amsterdam), and Unsound (Kraków). 

Więcej: