Od tysiącleci żywioły kompozycji i improwizacji rywalizują w historii muzyki. Ich relacje i proporcje wpływają nie tylko na finałowy kształt dźwiękowego strumienia, ale także na postawę samych twórców oraz odbiorców. Inaczej podchodzimy do strukturowanej improwizacji, inaczej do free improv, inaczej do kompozycji swobodnej, jeszcze inaczej do partytury graficznej lub konwencjonalnej. Tegoroczna odsłona Sacrum Profanum w programie gości wiele interesujących występów z pogranicza tych form: Fire! Orchestra pod wodzą Matsa Gustafssona zagra Schaeffera i Pendereckiego, Kasper T. Toeplitz zrealizuje wskazówki Éliane Radigue, zaś Ensemble Musikfabrik z Peterem Brötzmannem na czele weźmie się za utwory Anthony’ego Braxtona i Michaela Wertmüllera.
Do udziału w bezpłatnych warsztatach krytyki muzycznej z tego obszaru zapraszamy wszystkich melomanów, dziennikarzy i studentów. W ich ramach odwiedzimy dwa wybrane koncerty w centrum ICE – Shape of Jazz to Come (15 września, 17.30) i Antagonizmy (15 września, 20.00) ¬– z których każdy uczestnik będzie zobowiązany napisać jedną recenzję (ok. 5.000 znaków ze spacjami w terminie 5 dni). Teksty po redakcji będą sukcesywnie publikowane na stronie
www.fragile.net.pl i
www.glissando.pl.
Na warsztaty obowiązują zapisy do 9 września do północy (liczba miejsc ograniczona), pod adresem magazyn@glissando.pl: prosimy podać dane kontaktowe i parę zdań o sobie. Każdy uczestnik dostanie komplet informacji , wraz z polecanymi lekturami i plikami oraz szczegółami organizacyjnymi. Spotkanie wprowadzające (krótki wykład i omówienie założeń warsztatów) odbędzie się 15 września o godzinie 13.00 w Spółdzielni Ogniwo.