Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Bartłomiej Misiuda

W latach 2000 i 2001 uczestnik letniego festiwalu operowego Kammeroper Schloss Rheinsberg. W sezonie 2004/2005 członek zespołu Staatstheater Nürnberg, a w sezonie 2005/2006, jako pierwszy Polak, Atelier Liryque Opéra National de Paris. Finalista oraz laureat nagród specjalnych podczas konkursów wokalnych w Dusznikach-Zdroju (2000) oraz Belvedere w Wiedniu (2007).

Występował pod batutą takich dyrygentów jak: Seji Ozawa, Kent Nagano, Dennis Russel Davis, Thomas Hengelbrock, Sylvain Cambeling, Hartmut Haenchen, José Maria Florêncio, Tadeusz Kozłowski, Bernhard Kontarsky, Guillaume Tourniaire, Philippe Augin, Wojciech Michniewski, Piotr Wajrak, Tomasz Tokarczyk, Andriy Yurkevych, Ewa Michnik czy Gabriel Chmura oraz pod kierunkiem reżyserów: Robert Carsen, Robert Wilson, Luc Bondi, Steven Taylor, Karl Ernst i Ursel Hermanns, Hinrich Horstkotte, Krystyna Janda, Krzysztof Warlikowski, Michał Znaniecki, Dominique Pitoiset, Pet Halmen, Marc Paquien, Andre Engel, Marek Weiss i Gilbert Deflo.

Występował w teatrach i na scenach koncertowych m.in.: Polski, Niemiec, Węgier, Austrii, Francji, Anglii, Norwegii, Holandii, Belgii, Kanady i Chin.

W 2008 roku brał udział w koncertowym wykonaniu opery Tannhäuser Richarda Wagnera (jako Wolfram von Eschenbach) w Montrealu z Montreal Symphony Orchestra pod batutą Kenta Nagano.

Na polu muzyki współczesnej wykonywał utwory Luki Lombardiego (m.in Un oratorio materialistico) oraz Siegfrieda Matthusa podczas Festiwalu Muzyki XXI wieku w Saarbrücken (2002). Brał udział w światowej prapremierze opery Xaviera Dayera Ślepcy (Les Aveugles) na podstawie dramatu Maeterlincka w paryskim Théâtre Gérard Philipe de Saint-Denis, a następnie w Opéra Bastille oraz londyńskim Almeida Theatre (2006). W sezonie 2009/10 w paryskiej Opéra Garnier wykonywał również partię Le Forcheron we współczesnej wersji opery Faust Philippe’a Fénelona pod dyrekcją Bernharda Kontarsky'ego.

Ceniony jest również jako interpretator pieśni, zwłaszcza niemieckiej liryki wokalnej (kompozycje Schuberta, Schumanna, Brahmsa, Mahlera, Wolfa). W 2008 roku wykonał wraz z orkiestrą Opery Paryskiej pod dyrekcją Vello Pahna cykl Lieder eines fahrenden Gesellen Mahlera, będący przypomnieniem najznamienitszych choreografii Maurice’a Béjarta.

Wraz z zespołem Opery Bałtyckiej w Gdańsku nagrał operę Elżbiety Sikory Madame Curie. Jej prapremieraodbyła się w 2012 roku w paryskiej siedzibie UNESCO.