Cookies This page uses cookies and similar technologies so that we can provide you with the best user experience and collect user data. Accessing the page without changing your browser settings means cookies will be saved locally on your device. You can always change the settings in your browser options. Zamknij
Sacrum Profanum 2024

Kuba Krzewiński

Jego twórczość oscyluje wokół zagadnienia dotyku: jako genezy dźwięku oraz sposobu jego percepcji, jako osi relacji performer-instrument oraz jako medium komunikacji społecznej. Poprzez stosowanie środków performatywnych, multimediów i odniesień taktylnych proponuje publiczności nowe sposoby kontaktu z muzyką oraz z cielesnością. 

Ukończył z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej, studiował kompozycję m.in. u Zygmunta Krauzego na Akademii Muzycznej w Łodzi, w Hochschüle für Musik w Dreźnie w klasie prof. Marka Andre oraz prof. Manosa Tsangarisa, w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie prof. Yannisa Kyriakidesa, a także na licznych kursach mistrzowskich. 

W 2018 został uznany przez portal Culture.pl za jednego z 10 najbardziej obiecujących młodych kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego utwory wykonywali/zamawiali: Ensemble Musikfabrik (DE), Garage Ensemble (DE), Ensemble Kompopolex (PL), Nemø ensemble (BE), Ensemble Royaal (NL), duet Kwiatkowska/Pałosz (PL) i inni. Jego utwory i instalacje były prezentowane na wielu festiwalach w Polsce, Belgii, Holandii, Niemczech, Portugalii i Chinach. 

Laureat nagrody Förderpreis für junge Komponisten 2019 przyznawanej przez rząd Saksonii. Został zaproszony do wzięcia udziału w rezydencjach artystycznych: Binaural Nodar SOCCOS Residency w Vouzeli w Portugalii w 2016, LABO w Antwerpii w 2017, PointX z zespołem Nemø ensemble w PointX w Gandawie w 2018 roku. W 2019 roku nakładem Bôłt Records ukazała się płyta DVD Incorporate z jego utworami kameralnymi. 

Współpracuje z artystką audiowizualną Aleksandrą Chciuk. Wspólnie stworzyli m.in. koncert/instalację Black of Granule na 2 performerów, fortepian i 1 słuchacza podczas Musica Privata w Łodzi w 2016 oraz na festiwalu Instalakcje w Warszawie w 2018 roku. Z tą samą artystką współpracował przy audioperformansie Splot-maszyna zamówionym na otwarcie Triennale Tkaniny w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.  

Jest autorem serii obiektów Ameublement de musique, które do tej pory były prezentowane w formie instalacji lub w formie koncertu w Polsce, Belgii i Holandii i Niemczech, w tym w ramach utworu zamówionego przez Ensemble Musikfabrik.