„Tova” powstała w bliskiej współpracy flecistki Ani Karpowicz z kompozytorkami: Aleksandrą Kacą, Martą Sniady, Teoniki Rożynek i Niną Fukuoką. Każda z artystek, podejmując temat poszukiwania źródeł tożsamości, włożyła w utwory i interpretacje swoje osobiste doświadczenia, które - tak się złożyło - są doświadczeniami kobiet. Aleksandra Kaca w „Inner” zwraca się do wewnątrz, szuka intymności i bliskości w prostych dźwiękach. Z dokumentacyjnych ujęć ciała zniszczonego przez ciąże, wyprowadza odniesienia do podobnych faktur w naturze, które w innym kontekście postrzegamy jako piękne, harmonijne, wartościowe. Marta Śniady w „4 rituals of womens’ happiness” podejmuje refleksję nad współczesnym kultem ciała - obecnym m.in. w social mediach - lecz nie w publicystycznym, a w religijnym kontekście. Słowo rytuał, które zadomowiło się w gabinetach medycyny estetycznej, powraca w utworze do swojego podstawowego znaczenia. Teoniki Rożynek w „SCREAM” wylicza odmiany krzyku, zarówno tego głośnego, przejmującego, jak i niemego, wpisanego mocno w doświadczenie kobiet. Krzyk jako niezgoda, wiecznie uciszany, penalizowany, skierowany do wewnątrz czyni jeszcze większe spustoszenie. Nina Fukuoka w „Zansei” interpretuje fenomen wielokulturowej, wielowymiarowej, nieodkrytej i tajemniczej tożsamości, z którą się rodzimy. „Zansei” znaczy „ostatnie lata”, w utworze są one odczytywane jako próba wyjścia z opresyjnej rzeczywistości i przeżycia „pozostałych lat” w zgodzie z własną naturą.
Marta Śniady - 4 rituals of women’s happiness 2.0 (2020) 12’ [premiera światowa]
Nina Fukuoka - 残生 (zansei) 12’ [premiera światowa]
Aleksandra Kaca - Inner (2020) 12’ [premiera światowa]
Teoniki Rożynek - Scream (2020) 12’ [premiera światowa]
Wykonawczyni:
- Ania Karpowicz - flet, elektronika
Warstwa video do utworów powstała we współpracy kompozytorek i wykonawczyni.
Zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – “Kultura w sieci”.