Flety i elektronika rozszerzająca ich spektrum, ale też przenosząca instrument do XXI w. Koncert częściowo będzie zgłębiał transowe aspekty muzyki fletowej. Przestańmy mówić o rozszerzonych technikach wykonawczych, skoro można wydobyć dźwięk w określony i kontrolowany sposób, to to po prostu jest normalne. Muzyka Dominika Karskiego spod znaku „ekologii dźwięku” jest ich pełna. Nie brak w niej ubocznych aspektów wydobycia dźwięku (uderzanie palcami w klapy, przedęcia) czy jakby ludzkiej fizjologii instrumentu (mlaśnięć, chrząknięć i bulgotów). Halny Kupczaka to zjawiskowy utwór na elektronikę i improwizującą flecistkę - próba przełożenia jednego z bardziej dojmujących i dynamicznych fenomenów polskiej pogody na muzykę. Odzwierciedleniem "różnicy ciśnień" w utworze jest przeciwstawienie pozornie niespójnych brzmień i struktur muzyki dawnej, popu, muzyki "alternatywnej" i tanecznej. Drugi utwór tej serii był zamówieniem Sacrum Profanum dla Radical Polish Ansambl w 2018 roku, cieszymy się, że teraz usłyszymy tu jego poprzednika. Ostatni utwór w programie napisała Marta Śniady, z cytatem z piosenki Justina Biebera, garściami czerpiący z kultury Beliebers, czyli fanatycznych wielbicieli piosenkarza. Kompozycja dotyczy zjawiska popularności i histerycznego uwielbienia jakie spotyka idoli kultury popularnej, wykorzystuje materiał video i audio z reakcji widowni na różne wydarzenia publiczne.
Dominik Karski -
Streamforms na amplifikowany flet basowy (2003) 7’
Marta Śniady -
‘I will always be there for you’ – Sorry – Believe na flet, video i taśmę (2018) 14’
Sławomir Kupczak -
Halny na elektronikę i improwizującą flecistkę (2017) 14’
Wykonawcy:
- Ewa Liebchen - flety, elektronika