Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Mira Mańka

Reżyserka, dramaturżka, dramatopisarka.

Studiuje na Wydziale Reżyserii Dramatu w AST w Krakowie. Jest absolwentką Wiedzy o teatrze Akademii Teatralnej oraz podyplomowych studiów nad kulturową tożsamością płci „Gender Studies” (UW). Studiowała także Performatykę przedstawień (UJ).

W czerwcu 2022 na zaproszenie Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie opracowała adaptację i dramaturgię spektaklu na podstawie Tajemniczego ogrodu F. Hodgson Burnett, reż. Tomasz Fryzeł. W sierpniu 2021 podczas rezydencji artystycznej festiwalu Sopot Non-Fiction (we współpracy z Tomaszem Fryzełem) przygotowała pracę w procesie Możliwe, która została zaprezentowana na 11. Forum Młodej Reżyserii.

Wraz z Anną Rogóż – scenografką i artystką wizualną – tworzą kolektyw dziewczyński blisko, w ramach którego przygotowały spektakl Szekspir:makieta, będący koprodukcją Międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego oraz Teatru Tańca Rozbark. Spektakl otrzymał dwie nagrody w ramach Festiwalu Szekspirowskiego – I nagrodę jury SzekspirOFF oraz Nagrodę Publiczności.

W czerwcu 2021 na zaproszenie Teatru Nowego im. K. Dejmka w Łodzi stworzyła jedną z czterech części kolektywnego spektaklu Kto nie ma nic, ten może wszystko.

Otrzymała Grand Prix dla najlepszego reżysera festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych „m‑teatr” za spektakl Piknik pod wiszącą skałą z Teatru Współczesnego w Szczecinie. Zrealizowała dwa spektakle dla NST w Krakowie w ramach projektu „Młodzi w Starym online” – Małą Syrenkę H.Ch. Andersena (tekst, reżyseria) oraz Kochanowski w reżyserii Piotra Fronia (dramaturgia). W lutym 2020 na zaproszenie Festiwalu Opera Rara przygotowała spektakl Enoch Arden wg poematu A. Tennysona do muzyki R. Straussa (reżyseria i dramaturgia).

W sezonie 2018/2019 została laureatką konkursu dla debiutujących reżyserów i reżyserek „Młodzi w Starym” i debiutowała spektaklem Czartoryska. Artefakty. Spektakl został zaprezentowany na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w 2019 roku.