Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Monika Pasiecznik

Monika Pasiecznik – krytyczka muzyczna i kuratorka. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak „Glissando” (Polska), „Dissonance” (Szwajcaria), „Neue Zeitschrift für Musik” (Niemcy), „MusikTexte” (Niemcy), „Positionen” (Niemcy), „World New Music Magazine” (Belgia). Od 2005 roku pisze felietony muzyczne dla miesięcznika „Odra”. Autorka książki Rytuał superformuły o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach Po zmierzchu (Krytyka Polityczna 2012). Inicjatorka polskiego wydania oraz tłumaczka książki Harry’ego Lehmanna Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki (Bęc Zmiana 2016), która stała się też inspiracją dla festiwalu Rewolucja Cyfrowa w Muzyce (Warszawa 2015).

Jako kuratorka Monika Pasiecznik współpracowała z takimi festiwalami, jak: Musica Electronica Nova (Wrocław), Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawska Jesień, Huddersfield Contemporary Music Festival, Nuova Consonanza (Rzym), Goetheborg Art Sounds, Expozice nové hudby (Brno), Klangspuren Schwaz, a także z instytucjami: Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa), Nowym Teatrem (Warszawa), Narodowym Instytutem Audiowizualnym (Warszawa) czy Europejskim Kongresem Kultury (Wrocław). Projekty muzyczne realizowała wspólnie z Fundacją Nowej Kultury Bęc Zmiana i Stowarzyszeniem Kwadrofonik. Od 2014 roku współpracuje z Agencją Artystyczną SONORA. W 2015 roku Monikę Pasiecznik nominowano do prestiżowej międzynarodowej nagrody Classical:NEXT Innovation Award. Od 2012 prowadzi seminarium „Muzyka XX i XXI wieku” na podyplomowych studiach wiedzy o kulturze w IBL PAN. Mieszka w Warszawie.