Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023
28

września
sobota


18:00

Scena MOS Teatru im. J. Słowackiego

Koncert

Bodies of Noise

KUP BILET
PROGRAM

Laure M. Hiendl – We called it utopia na fortepianowo-perkusyjny kwartet, elektronikę i video (2019) 10’ [premiera polska]

Angélica Castelló – Bodies of Noise* na dwa fortepiany, dwa zestawy instrumentów perkusyjnych, odtwarzacze kaset, radia i elektronikę (2019) 20’ [premiera światowa]

Patrick Higgins – Three Lines of Flight* na dwa fortepiany i dwa zestawy instrumentów perkusyjnych (2019) 40’ [premiera światowa]

WYKONAWCY

  • Angélica Castelló – elektronika
  • Kwadrofonik


* zamówienie festiwalu Sacrum Profanum

Niecodzienny skład zespołu Kwadrofonik to wyzwanie, które dobrze wykorzystać jako okazję do zamówienia nowych kompozycji. Cieszymy się, że zespół wreszcie zagra na festiwalu Sacrum Profanum i z tej okazji zamówiliśmy dwie kompozycje dedykowane temu warszawskiemu kwartetowi. Nie są im obce romanse z muzyką nieakademicką, więc zaprosiliśmy twórców, którzy sprawnie poruszają nie tylko na gruncie nowej kompozycji, ale i muzyki alternatywnej, improwizowanej i eksperymentalnej.

Patrick Higgins – założyciel i lider zespołu ZS, muzyką komponowaną szturmem zdobywa kolejne amerykańskie sale koncertowe oraz Angélica Castelló – meksykańska kompozytorka i artystka dźwiękowa, koncentrująca się jednocześnie na złożoności i delikatności, marzeniach i podświadomości. Nagrywała dla m.in. Mikroton Recordings i warszawskiej Monotype Records. W swej kompozycji dla Kwadrofonika wykorzysta odtwarzacze kaset, radioodbiorniki i elektronikę, na których zagra na żywo osobiście.

Program uzupełni We called it utopia, w którym Laure M. Hiendl eksploruje przestrzenie pomiędzy instrumentami i elektroniką, elektroniką jako instrumentem, rozciągniętą obecnością i zamrożoną przeszłością. Elektronika stanowi portal dla instrumentu przenoszący go do innej kategorii i zmieniający jego możliwości.

Polecamy również koncert DOSSIER, w ramach którego Patrick Higgins wystąpi solo ze swym ostatnim materiałem.

Miejsce

Scena MOS Teatru im. J. Słowackiego

Sprawdź na mapie

MOS to nowoczesne centrum kultury w sercu Krakowa. Budynek o ciekawej architekturze jest przestrzenią spotkań z różnymi dziedzinami sztuki.