Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023
02

października
środa


21:30

Scena MOS Teatru im. J. Słowackiego

Koncert

Inescapable Spiral

KUP BILET
PROGRAM


Pauline Oliveros – Sound Listening (2013) 11’ [premiera polska]

Okkyung Lee – ha-yeom (2016) 10’ [premiera polska]

Nicole Mitchell – Inescapable Spiral^ (2017) 7’ [premiera polska] - Indigo (Opening), Abalone, Sunburst, Aqua, Abalone, Smoke, Magenta, Rust

Ashley Fure – Therefore I Was (2012) 14’ [premiera polska]

Wojtek Blecharz – Stimm(i)[u]ung na odwróconą wiolonczelę i 2-4 instrumentów* (2019) 10’ [premiera światowa]

Nicole Mitchell – Inescapable Spiral^ (2017) 7’ [premiera polska] - Silver, Copper, Teal, Lavender, Cobalt, Auburn, Indigo (Closing)

Anthony Pateras – Broken Then Fixed Then Broken (2009) 7’ [premiera polska]

Mario Diaz de Leon – Gated Eclipse (2006) 16’ [premiera polska]

WYKONAWCY

  • ICE International Contemporary Ensemble

^ na zlecenie International Contemporary Ensemble, ze wsparciem Oscara Gerardo, za pośrednictwem inicjatywy ICE First Page


* zamówienie festiwalu Sacrum Profanum (utwór będzie częścią nowego filmu dokumentalnego Piotra Stasika)


Wyjście poza kanon i zerwanie z akademicką tradycją, jako zacieranie granic pomiędzy muzyką współczesną i alternatywną – to obowiązek festiwalu Sacrum Profanum. ICE Ensemble przedstawi właśnie taki program, a w nim m.in. Pauline Oliveros z ćwiczeniem z głębokiego słuchania; Mario Diaz de Leon – eksploruje związki muzyki elektronicznej ze współczesną, w szerokim ujęciu od IDM po noise, w transkrypcji na zespół instrumentów amplifikowanych; Anthony Pateras – Australijczyk tworzący pod wpływem doświadczeń z muzyką swobodnie improwizowaną i elektroakustyczną, usłyszymy jego starszą kompozycję na trio i elektronikę oraz Okkyung Lee – wiolonczelistka, improwizatorka i kompozytorka, korzystająca z rozszerzonych technik wykonawczych, sprawnie porusza się między tradycjami jazzu, klasyki, muzyki koreańskiej i noise, współpracowała m.in. z Arcą, Ellen Fullman, Jenny Hval, Ikue Mori czy Johnem Zornem.

Ponadto specjalny utwór Wojtka Blecharza, który traktuje muzykę jako świadectwo własnego życia, przeżywania, poznawania i przemyśleń. Otwarcie mówi o procesie komponowania jako zmaganiu się z „ciałem” instrumentu. Performatyka i ciało są teraz w centrum jego zainteresowań – rola fizyczności wykonawcy w wydobywaniu dźwięku czy budowanie relacji między ciałem performera i tym, jak fizyczny gest determinuje dźwięk. Zamówienie festiwalu to szeroko obudowana kontekstem próba włączenia w pisanie muzyki autyka. Wokół całego procesu twórczego, nad którym czuwa Blecharz, z premierą w wykonaniu ICE Ensemble włącznie, powstanie film dokumentalny Piotra Stasika.

Miejsce

Scena MOS Teatru im. J. Słowackiego

Sprawdź na mapie

MOS to nowoczesne centrum kultury w sercu Krakowa. Budynek o ciekawej architekturze jest przestrzenią spotkań z różnymi dziedzinami sztuki.