Wydawać by się mogło, że konceptualizm – jako prąd, tendencja artystyczna – nigdy nie zaistniał w muzyce współczesnej. Konceptualizm kojarzony jest przede wszystkim ze sztukami wizualnymi, a jego źródła wywodzą się przecież z obszaru muzyki. Zainteresowanie konceptualizmem w ostatnich latach zdaje się stopniowo wzrastać, co obserwowalne jest zarówno w kręgach darmstadtskich, jak i w gronie artystów związanych z szeroko pojętą tradycją cage’owską (grupa Wandelweiser, scena postredukcjonistyczna), a nawet klubową. Chcielibyśmy podjąć temat konceptualizmu rozumianego jako działania, których domeną są eksperymenty artystyczne stawiające sobie za cel przewartościowanie kwestii ontologicznych, epistemologicznych i etycznych. Przyjrzyjmy się tendencjom konceptualnym w klubach, salach koncertowych oraz innych przestrzeniach. Zastanówmy się, czym jest konceptualna piosenka, symfonia czy opera.
Rozmówcy: Łukasz Kozak, Barbara Bogunia (Glissando)
Prowadzenie: Paweł Szroniak