Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum Festiwal
26

września 2017 wtorek

19.00

Nowohuckie Centrum Kultury

4 razy po 2 razy, czyli cztery duety! Lubomyr Melnyk i Melvyn Poore. Najszybszy pianista na świecie i twórca continous music z niezwykłym tubistą Musikfabrik, którego tuba brzmi jak instrument solowy. Wykonają godzinną kompozycję The Voice of Trees na dwa fortepiany i trzy tuby z 1985 roku. To maksymalny minimalizm, bardzo intensywny potok dźwięków, pełen emocji i pobudzający wyobraźnię. Kompozytor słuchając swego natchnionego utworu miał wrażenie, że przemawia do niego „głosem drzew, samotnych i dostojnych drzew, które stoją w obliczu brutalnej siły natury, która stara się je zniszczyć”. Oddajmy zatem głos drzewom, póki jeszcze rosną wokół nas. Murcof i Vanessa Wagner. Na płycie Statea meksykański artysta dźwiękowy Fernando Corona wspólnie z francuską pianistką przygotowali własne wersje utworów pochodzących z repertuaru różnych kompozytorów, takich jak John Cage (In a Landscape), Arvo Pärt (Variations For The Healing of Arinushka), György Ligeti (Musica Ricercata n°2), czy Morton Feldman (Piano Piece 1952). Obok klasycznego wykonania Wagner słyszymy elektroniczne tła i manipulacje Murcofa w odważny sposób traktujące interpretowane kompozycje. Małgorzata Walentynowicz i Frauke Albert. W ramach koncertu Série Rose rzucą światło na seksualny, zmysłowy, erotyczny i pornograficzny aspekt muzyki nowej. To rzadko podejmowany temat w tym nurcie, przede wszystkim w porównaniu do innych dziedzin, z muzyką popularną na czele. Spróbujmy posłuchać nowej muzyki nieco inaczej, by odkryć to, co zostało przez awangardę rzekomo stłumione i wyparte. W programie utwory m.in. Laurie Anderson,  Johannesa Kreidlera i Jennifer Walshe. Bartek WąsikBarbara Kinga Majewska. Nie ma nic niezwykłego w połączeniu głosu z fortepianem. On jest pianistą, aranżerem i współzałożycielem zespołu Kwadrofonik. Ona jest artystką tworzącą głosem i słowem. Poznali się jako interpretatorzy i wykonawcy partytur współczesnych. Połączyła ich słabość do piosenek. Jako Bardo poruszają się poza kategoriami i gatunkami, z dbałością o wierność sobie samym.

PROGRAM:

The Voice of Trees
Lubomyr Melnyk – The Voice of Trees (1985) [premiera polska]

Lubomyr Melnyk – fortepian
Melvyn Poore – tuba

Statea
John Cage – In a Landscape
Arvo Pärt – Variations for the healing of Arinushka
Aphex Twin – April 14th
György Ligeti – Musica Ricercata n°2
Erik Satie – Gnossienne n°3
Morton Feldman – Piano Piece 1952
Valentyn Silvestrov – Farewell, O World, O Earth
John Adams – China Gates
Philip Glass – Metamorphosis 2

Murcof – elektronika
Vanessa Wagner – fortepian

Série Rose
Pierre Jodlowski – Série Rose (2012) na fortepian i elektronikę 14’
Johannes Kreidler – London (2007) na wideo 10’
Jennifer Walshe – (your name here) na głos, elektronikę i teatr cieni 15’
Brigitta Muntendorf – Public Privacy #ARIA (2016) na sampler i wideo 10’
Juliana Hodkinson, Niels Rønsholdt – nowy utwór (2017) na głos, keyboard, elektronikę i obiekty 10’
Erwin Schulhoff – Sonata Erotica (1919) na głos 4’
Laurie Anderson – Langue D’Amour (1984) na głos i sampler 6’

Małgorzata Walentynowicz – fortepian, sampler
Frauke Aulbert – głos, skrzypce
Monika Pasiecznik - autorka koncepcji i programu

Bardo
Barbara Kinga Majewska – wokal, instrumenty perkusyjne
Bartek Wąsik – muzyka, fortepian, elektronika, wokal

Miejsce

Nowohuckie Centrum Kultury

Sprawdź na mapie

Nieustannie nakręca kulturę i pomaga odkrywać talenty, nie tylko nowohuckie! Nowohuckie Centrum Kultury to miejsce, które stymuluje aktywność mieszkańców Krakowa i okolic poprzez działania o charakterze edukacyjnym i rozrywkowym, proponując odbiorcom w każdym wieku dziesiątki sposobów na rozwój umiejętności, jak i indywidualnej wrażliwości artystycznej.

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera