Koncert Essence z Arditti Quartet stanowi niemal centralny punkt programu festiwalu i z pewnością jest jego esencją, zbierając trzy odmienne i ważne dla tegorocznego Sacrum Profanum estetyki. Jest to m.in. minimalizm Eastmana z utworem Evil Nigger zaaranżowanym na potrójny kwartet smyczkowy (to światowa premiera, do tej pory z zachowanych nagrań słyszeliśmy wersję na 4 fortepiany, w tym nową interpretację z płyty Unchained wydanej przez Bôłt Records , historycznie wykonywany był również na 12 gitar elektrycznych). To nie lada wydarzenie, biorąc pod uwagę wykonawców. W tym koncercie ponadto spektralizm Rădulescu i postinternet Walshe...
PROGRAM:
/ 71'
Julius Eastman – Evil Nigger (1979) 22' (ar. Tomasz Jakub Opałka) [światowa premiera]
Horațiu Rădulescu – Streichquartett Nr. 4, Opus 33: "Infinite to be cannot be infinite, infinite anti-be could be infinite" (1976–87) 49' [premiera polska]
*** / 20'
/ 41'
Jennifer Walshe – Everything is Important [polska premiera]
Arditti Quartet
Jennifer Walshe
Za zgodą i licencją udzieloną przez Gerry’ego Eastmana w imieniu Eastman Music Publishing Co.