Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Piotr Peszat

Kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego działalność artystyczna łączy elementy muzyki instrumentalnej, elektronicznej, multimediów i performansu. Jednym z jego najistotniejszych osiągnięć artystycznych jest wygrana w międzynarodowym konkursie Roche Young Commissions, po którym członkowie Jury zamówili u niego utwór na orkiestrę symfoniczną, wykonany podczas 77. Festiwalu w Lucernie (2015).

Jego utwory były prezentowane podczas wielu koncertów i festiwali, między innymi: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Ung Nordisk Musik Festival, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Darmstadt Ferienkurse für Neue Musik, Donaueschinger Musiktage, Audio Art, Sacrum Profanum czy Ultraschall.
Współpracował z takimi zespołami, jak Ensemble Musikfabrik, Klangforum Wien, ensemble recherche, Ensemble Modern, Scenatet, Lucerne Festival Academy Orchestra czy Orkiestra Akademii Beethovenowskiej.

W latach 2013–2015 studiował kompozycję w The Royal Academy of Music w Aarhus pod kierunkiem Simona Steena-Andersena. W latach 2009–2014 odbył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Krzysztofa Meyera, którą ukończył z wyróżnieniem, otrzymując tytuł magistra sztuki. Po ukończeniu studiów doktoranckich pod kierunkiem Marka Chołoniewskiego w roku 2018 otrzymał stopień doktora sztuki. Habilitację obronił w 2022 roku.

Autor innowacyjnego projektu WIBRAAP, który umożliwia dostęp do muzyki dla osób g/Głuchych, włączając je w proces kreowania i percepcji utworów muzycznych.

Oprócz działań autonomicznych tworzy muzykę do spektakli teatralnych (m.in. Chinka — TR Warszawa, Koniec Miłości —Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy, Dziki — Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Harlequin — Komuna Warszawa, Trzynaście sztuk awangardowych — Cricoteka — Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora) oraz filmów (studio FilmLove). Pracuje jako asystent w Studiu Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.