Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Martyna Zakrzewska

Pianistka i kameralistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku pięciu lat w Państwowej Szkole Muzycznej w Raciborzu, a następnie w Rybniku. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Mariusza Sielskiego i dr Mileny Kędry. W 2014 roku rozpoczęła także studia Neue Klavier Musik w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii w klasie prof. Pierre’a-Laurent’a Aimarda i prof. Davida Smeyersa.

Zdobywczyni nagrody specjalnej w X Konkursie Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. Od 2013 roku jest członkinią European Workshop for Contemporary Music, z którym koncertowała podczas Letnich Kursów Kompozytorskich w Darmstadt i podczas festiwalu Warszawska Jesień. W Kolonii miała okazję współpracować z zespołem musikFabrik, efektem czego był koncert w Universität der Künste w Berlinie. Jako solistka występowała m. in. na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Studiu Polskiego Radia. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Rüdiger Bohn, Marek Moś, Jose Luis Castillo. Jako kameralistka pracuje z Aleksandrą Świgut tworząc duet fortepianowy Antynomie, który został zakwalifikowany i wziął udział w konkursie ARD w 2015 r.

Jest także współtwórczynią i członkiem Spółdzielni Muzycznej, zespołu zajmującego się muzyką nową, który działa od 2014 r. Uczestniczyła w wielu kursach pianistycznych, m. in. z Aleksiejem Orłowieckim, Nicolasem Hodgesem i Maciejem Grzybowskim. Studiując w Kolonii zajęła się także dyrygenturą i improwizacją, pracując pod okiem prof. Paula Alvaresa.

Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmuje muzyka Oliviera Messiaena, zarówno w wymiarze solowym jak i kameralnym.