Liam Byrne dzieli swój czas pomiędzy granie muzyki bardzo dawnej i bardzo współczesnej na violi. Był chwalony przez The Times za swój „zniuansowany i ekspresyjny styl”, oraz przez The Guardian za „lśniące występy”.
Pracy solowej Liama towarzyszy silne przekonanie, że muzyka barokowa może być żywa i pełna ekspresji, skupia się on głównie na mało znanych utworach z siedemnasto i osiemnastowiecznego repertuaru. Ta sama interpretacyjna ciekawość doprowadziła go do pracy z żyjącymi kompozytorami, w ostatnich latach wykonywał utwory, napisane specjalnie dla niego przez – Donnacha Dennehy, Davida Langa, Edmunda Finnisa, Nico Muhly, Valgeira Sigurðssona i innych.
Jako muzyk kameralny Liam występował u boku wielu enslembli grających muzykę dawną. Przez kilka lat był członkiem znanego zespołu smyczkowego Fretwork, z którym występował na międzynarodowej trasie koncertowej i odgrywał ważną funkcję w tworzeniu repertuaru. Wykonywał także i nagrywał muzykę kameralną z Dunedin Consort, Huelgas Ensemble, The Sixteen, Le Concert d’Astrée, i Fagiolini, Concerto Caledonia, Phantasm, Concordia i wieloma innymi.
Poza artystami grającymi muzykę dawną Liam współpracował z wieloma innymi, takimi jak: Damon Albarn, Nils Frahm, Matthew Herbert, Valgeir Sigurðsson, Bryce Dessner (The National), Richard Reed Parry (Arcade Fire), Martin Parker, i Shara Worden (My Brightest Diamond). Odegrał znaczącą rolę w powstawaniu wielu oper na dużą skalę: Dr Dee (2011-12) Damona Albarna, You Us We All (2013) Shary Worden, oraz Wide Slumber (2014) Valgeira Sigurðssona.
Liam gra na siedmiostrunowej violi zaprojektowanej przez Johna Pringle i sześciostrunowym kontrabasie Marca Soubeyarna.