Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum 2023

Garry Magee

Studiował w Guildhall School of Music and Drama i National Opera Studio w Londynie. Jest laureatem prestiżowej Kathleen Ferrier Award i finalistą International Belvedere Competition w Wiedniu. Magee jest cenionym śpiewakiem operowym. W swoim repertuarze ma m.in. partie Malatesta (Don Pasquale G. Donizettiego), Dandiniego (Kopciuszek G. Rossiniego), Sharplessa (Madame Butterfly G. Pucciniego), Jeleckiego (Dama Pikowa P. Czajkowskiego), Silvana (Bal maskowy G. Verdiego), Don Alfonsa (Così fan tutte W.A. Mozarta) oraz tytułowe role w Peleasie i Melizandzie C. Debussy’ego i Don Giovannim W.A. Mozarta. Współpracował z teatrami operowymi w Brukseli (La Monnaie), Gandawie (Vlaamse Opera), Monte Carlo (Opera), Londynie (English National Opera), Cardiff (Welsh National Opera), Glasgow (Scottish Opera), Monachium (Bayerische Staatsoper), Hanowerze (Staatsoper), Berlinie (Komische Oper) oraz występował na festiwalach w Aix-en-Provence, Glyndebourne i Wiener Festwoche. Magee jest również uznanym wykonawcą koncertowym. W ostatnim sezonie śpiewał m.in. Beethovena (IX Symfonia) z Deutsche Kammerphilharmonie pod dyrekcją Paavo Järviego, Brahmsa (Ein Deutsches Requiem) z New Jersey Symphony Orchestra pod Neeme Järvim, Mahlera (Das Knaben Wonderhorn) z Hallé Orchestra pod Edwardem Gardnerem, Elgara (The Apostles) z City of Birmingham Symphony Orchestra pod Sakari Oramo i Berga (Wozzeck) z Philharmonia Orchestra pod Christophem von Dohnányim. Wystąpił również z recitalami w Londynie (Wigmore Hall) i Paryżu (Théâtre du Châtelet). Jego nagrania znajdują się w katalogach wytwórni Chandos, Naxos i Virgin.

Zdjęcie: John Batten