Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum Festiwal

Ewa Biegas

Ewa Biegas jest absolwentką Katowickiej Akademii Muzycznej w klasie prof. J. Ballarina oraz wiedeńskiego Universität für Musik und darstellende Kunst w klasie prof. H. Łazarskiej, laureatką wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów wokalnych oraz stypendystką Rządu Austrii, szwajcarskiej Fundacji Thyll-Dürr i Rządu Rzeczypospolitej Polskiej.


Wśród nagrań artystki znajdują się m.in. „Monbar” I. F. Dobrzyńskiego – partia Donny Marii (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), „Legenda Bałtyku” F. Nowowiejskiego – partia Bogny (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), „Canzoni d'amore” E. Bogusławskiego (Radio Katowice – dyr. M. Kaniowska), „Loteria na mężów” K. Szymanowskiego – partia Sary (Polskie Radio – dyr. M. Klauza), „Chantefleurs et chantefables” oraz „20 kolęd” W. Lutosławskiego, a także pieśni G. Fitelberga Op. 21 i Op. 22 („Acte Préalable”), „Te Deum” A. Dvoraka (Navarra Symphony Orchestra – dyr. A. Wit).

W 1999 roku zadebiutowała partią Lady Billows na deskach wiedeńskiej Studiobühne w operze „Albert Herring” B. Brittena.

Od 2004 roku współpracuje z Operą Krakowską, gdzie zaśpiewała Halkę w „Halce”, Rozalindę w „Zemście nietoperza”, Małgorzatę w „Fauście”, Mimi w „Cyganerii”, Lizę w „Damie Pikowej”, Cio-cio-san w „Butterfly”, Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie”, Ariadnę w „Ariadnie na Naxos”, Fata Morganę w „Miłości do trzech pomarańczy”. Podczas wieczoru inaugurującego otwarcie nowej siedziby Opery Krakowskiej wykonała partię Joanny w „Diabłach z Loudun” K. Pendereckiego. Występowała także na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej, Bałtyckiej, Śląskiej, Łódzkiej i Bydgoskiej.

W roku 2009 w Wiedeńskiej Kammeroper śpiewała partię Miss Wingrave w operze Brittena „Owen Wingrave”. Występowała podczas światowej premiery „Missa pro pace” W. Kilara w St. Patrick Cathedral w Nowym Jorku oraz Musikverein Goldener Saal w Wiedniu, biorąc udział w Gali Operowej z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Wykonała także „III Symfonię pieśni żałosnych” H.M. Góreckiego podczas Schleswig-Holstein Musik Festival oraz „VIII Symfonię” K. Pendereckiego pod dyrekcją kompozytora w Teatro del Maggio we Florencji.

W sezonie artystycznym 2011/2012 zadebiutowała na deskach Opery w Montrealu partią Księżnej w operze A. Dvoraka „Rusałka” pod batutą J. Keenana oraz Teatro Colon partią Hagith w operze „Hagith” K. Szymanowskiego pod dyrekcją B. Bronnimanna w reżyserii M. Znanieckiego.

W Buenos Aires wzięła także udział w projekcie muzycznym „Des Conocidos” w reżyserii M. Znanieckiego, wykonując „Hymny” K. Szymanowskiego oraz cykl „Niebo w ogniu” P. Perkowskiego. W ramach projektu „Jutropera” uczestniczyła w realizacji „W poszukiwaniu Leara: Verdi”, wykonując partię Kordelii.

W 2015 roku debiutowała partią Toski w operze „Tosca” G. Pucciniego w Operze Opawskiej, otrzymując nominację do Nagrody Muzycznej za najlepszą partię pierwszoplanową roku. W 2017 roku zadebiutowała partią Leonory w operze „Moc przeznaczenia” G. Verdiego, a w 2018 partią Silvy Varescu w operetce „Księżniczka Czardasza” E. Kalmana na deskach Opery Śląskiej.

W 2017 roku odbyła tournée po Niemczech, wykonując „Pasję według św. Łukasza”K. Pendereckiego pod dyrekcją A. Wita.

Obok repertuaru operowego i oratoryjnego wykonuje także cykle pieśni. Od 2005 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, obecnie na stanowisku adiunkta.