Cookies Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Więcej informacji. Zamknij
Sacrum Profanum Festiwal

Barbara Kinga Majewska

Absolwentka wydziału wokalnego i pedagogiki muzyki w Hochschule fur Musik Detmold, doktorantka w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności APS w Warszawie. Studiowała śpiew solowy w Royal Academy of Music w Sztokholmie i muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Podyplomowe Studium Pieśni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, DAAD, Bertelsmann Stiftung, Richard-Wagner-Stiftung, Werner Richard - Dr. Carl Dorken Stiftung, Hans und Stefan Bernbeck Stiftung, finalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego NEUE STIMMEN. Uczestniczka Programu Kształcenia Młodych Talentów Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Angelikę Kirchschlager, Grace Bumbry, Christy Ludwig, Barbara Bonney, Anitę Garanca, Andrasa Schiffa. Ukończyła 47. Międzynarodowe Kursy Nowej Muzyki w Darmstadt w klasie Donatienne Michel-Dansac, wzięła udział w prawykonaniu opery Sult Jasona Thorpe Buchanana podczas Warsztatów Opery Współczesnej. Uczestniczka pierwszej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca Nowa Twarz Muzyki.

W 2014 roku zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w operze Sławomira Wojciechowskiego Zwycięstwo nad Słońcem (Projekt P). W tym samym roku podczas Festiwalu Instalacje w Nowym Teatrze w Warszawie wspólnie z zespołem Kwadrofonik prawykonała kompozycje Aleksandry Gryki, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza i Sławomira Wojciechowskiego. W Teatrze Rozmaitości prawykonała z zespołem Kwartludium kompozycje Joanny Woźny Like little... sunderings, little falls... apart i była współwykonawczynią partytur graficznych Moniki Zawadzki.

Publikuje dla magazynu Glissando, Instytutu Goethego oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego - Muzykoteki Szkolnej. Laureatka nagrody głównej Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA 2015.

Fot. Przemek Dzienis

Newsletter

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera